HVORFOR SKAL DU HAVE ET SKILT?
Et skilt er en vejviser, der viser dine kunder, samarbejdspartnere og leverandører, hvor din virksomhed befinder sig og viser vej til og i virksomheden. Men et skilt er meget mere end det.
Et skilt skal nemlig kunne:
- Byde velkommen og skabe synlighed.
- Give et godt indtryk af din virksomhed, og hvem du er.
- Gøre at folk husker din virksomhed.
- Hjælpe dine kunder til at finde den og det, de søger.
- Sørge for at alle går rigtigt.
- Fremstå pænt og være en dekoration.
ET SKILT BYDER VELKOMMEN
Det første, folk tit ser efter, når de nærmer sig en virksomhed eller en butik, er et skilt. Det er for at sikre sig, at de er kommet det rigtige sted hen. Specielt hvis de aldrig har besøgt virksomheden før. Hvis de ikke kan finde et skilt, eller hvis skiltet er ”usynligt”, vil de ofte begynde at lede efter virksomheden eller butikken. I værste tilfælde går de deres vej uden at have besøgt din virksomhed eller butik.
SYNLIGHED BYDER INDENFOR
Derfor skal et skilt byde velkommen til kunder og andre besøgende. Det kan gøres med et pylonskilt, et facadeskilt eller lignende. Hvis virksomheden ligger i et mindre oplyst område, kan det også efter mørkets frembrud være rart med lys i eller på skiltet. Samtidig kan lys gøre, at skiltet og virksomheden skiller sig ud fra mængden af facadeskilte og pyloner med forskellige effekter.
Med et synligt skilt sikrer du dig, at dine kunder og andre besøgende finder dig og vælger din butik eller virksomhed frem for konkurrentens.
ET SKILT VISER DIN IDENTITET
Et skilt er ikke bare et skilt, og et skilt er mere end en vejviser. Med det mener vi, at skiltet, om det er et facadeskilt, en skiltepylon eller et lysskilt til din butik eller virksomhed, skal giver dine kunder og besøgende en følelse af, hvem virksomheden er, og hvad du sælger. Derfor ser man ofte en virksomheds logo på skiltet. Der er for det meste lagt mange tanker i at give et logo den helt rigtige udformning, så det afspejler virksomheden og dens services eller produkter. Men samtidig skal skiltet og de evt. medfølgende informationer på skiltet også afspejle virksomheden. Det gøres med materialer til skiltet, udformning og opsætning af skiltet og skiltes lokation. På den måde får kunder og besøgende en fornemmelse af virksomheden og butikken, inden de træder ind. Dine kunder får det bedste indtryk af virksomheden, som gerne skulle give dem endnu mere lyst til at besøge dig og købe dine services eller produkter. Derfor skal et skilt også være pænt og passe ind i, der hvor det er placeret. Det er f.eks. dit logo eller virksomhedens navn, der skal være i fokus ikke installationsmaterialer. Skiltet skal også passe til omgivelserne, så skiltets stil og materialer ikke falder helt udenfor omgivelsernes udseende.
ET SKILT SKAL SKABE GENKENDELIGHED
Med et facadeskilt, lysskilt, pylonskilt eller lignende, der viser din virksomheds logo, sørger du også for, at dine besøgende genkender dig. Det giver dem en form for tryghed, hvis de kender din virksomhed og dets brand. På den måde ved de, hvad de går ind til. Du har også mulighed for at skabe denne tryghed, uden at dine besøgende kender dig. Det gør du ved at få et skilt, der udstråler din identitet og byder velkommen, som tidligere nævnt.
SØRG FOR AT DIN VIRKSOMHED BLIVER HUSKET
Men det er ikke kun, når dine kunder eller samarbejdspartnere besøger dig, at et skilt kan skabe genkendelighed og salg. Kan dit skilt ses fra et sted, hvor mange mennesker kommer forbi og har mulighed for at lægge mærke til det, så skaber det også værdi for din virksomhed. Det gør nemlig, at potentielle kunder kan genkende dig. Hvis skiltet gennem dit logo, dit navn eller dets udformning viser, hvad du sælger, så er der større sandsynlighed for, at når en kunde mangler lige dit produkt, så vælger de din virksomhed baseret på genkendelighed. Hvis du er heldig, kan de huske din virksomhed eller butik, fordi de har set dit skilt. Men det kan også ske, at de søger efter din vare eller service på internettet og ser dit logo eller navn igen, hvilket skaber genkendelighed. Vi er som forbrugere mere villige til at købe en vare eller en service fra en virksomhed, som vi kender frem for en for os ukendt virksomhed. Et lysskilt, facadeskilt, en skiltepylon eller lignende kan give din virksomhed eller butik denne genkendelighed.
ET SKILT HJÆLPER DINE KUNDER
Udover at byde dine kunder velkommen og fortælle dem og andre besøgende lidt om hvem og hvad din virksomhed og butik er, så kan et skilt på din facade eller fritstående som en pylon selvfølgelig også være en vejviser. Når dine besøgende har fundet din virksomheds bygning eller butik, så skal de også gerne kunne komme ind og finde hen til den eller det, som de søger. Derfor er der også mange, der sætter skilte op indenfor og udenfor ved forskellige døre. Men man kan også på f.eks. skiltepylonen sætte en vejviser, et kort eller ekstra information, der viser, hvor det specifikke sted er, som kunden søger. Det gør igen dine kunders søgen noget nemmere og til en god oplevelse.
ET SKILT ER IKKE KUN TIL FOR DINE KUNDERS FORNØJELSE
Vi laver ikke kun skilte for dine kunders skyld. Dine leverandører og samarbejdspartnere kan også have gavn af at kunne finde din virksomhed. Det kan f.eks. være et synligt skilt til varelevering. Så dine leverandører tydeligt kan se, hvor de skal aflevere deres leveringer og ikke behøver at gå forgæves ind ad hovedindgangen eller aflevere varer til den forkerte. Det kan også være, så dine medarbejdere nemt kan finde en nødudgang eller en specifik vare på lageret.
Der er mange grunde til at få et skilt, da et skilt er mere end en vejviser. Der er mange forskellige skilte, du kan vælge mellem. I bund og grund har du måske brug for flere skilte. Lige meget hvad, så står vi klar, hvis du har brug for hjælp til dit skilteprojekt. Kontakt os eller send os en forespørgsel.